اخبار و مقالات

اخبار و مقالات جان تا این لحظه 5 سال و 1 ماه و 9 روز سن دارد

آشنایی با ورق رنگی

آشنایی با ورق رنگی

ورق رنگی از ورق های پایه گالوانیزه به شمار می آید که در کوره صنعتی با دقت خاصی رنگ می شوند و رنگ آن ها به صورت اتوماتیک و لایه ای پاشیده می شود که این عمل باعث افزایش زیبایی آن به طور چشمگیری خواهد شد. همچنین این نوع ورق به خاطر نوع رنگ الکترو استاتیکی که دارد از مقاومت بسیار بالایی در مقابل هرگونه خوردگی و پوسیدگی برخوردارمی باشد و قابلیت فرم پذیری بسیار بالایی دارد. لازم به ذکر است که پوشش رنگ اضافه شده به ورق های گالوانیزه دارای ضخامت ۳۵ میکرون می باشد و تاکنون بیش از ۱۶ ورق رنگی متنوع به بازار عرضه شده است و در دست مشتریان قرار می گیرد.

اگر ورق های گالوانیزه در شرایط آب و هوایی نامساعد قرار داشته باشند بهترین پیشنهاد استفاده از این نوع ورق های رنگی است . لازم به ذکر است که این سیستم رنگ بر روی فولاد به نوعی از آن محافظت می کند زیرا رنگ زمانی که فولاد در شرایط آب و هوایی نا مساعد قرار گیرد آسیب می بیند و روی موجود در آن یک ماده جدا کننده و حفاظت کاتدی ایجاد می کند و با از بین رفتن پوسته رنگ از زنگ زدگی و خوردگی فولاد جلوگیری می کند. این نوع ورق دارای مزایا و فواید بسیار زیادی می باشد. ورق گالوانیزه رنگی به راحتی و سریع نصب می شوند و دارای وزن بسیار سبکی هستند که در برابر زلزله دارای ایمنی بسیار زیادی می باشند. از دیگر مزیت های این نوع ورق می توان به عدم تغییر رنگ و شکل آن در مقابل شرایط جوی اشاره کرد. همچنین ورق رنگی دارای یکپارچگی و عدم شکستگی می باشد. همچنین می توان به زیبایی و قیمت بسیار مناسب آن در مقایسه با محصولات مشابه و مقاومت آن در برابر رطوبت و آب و هوا اشاره کرد.

کاربردهای ورق رنگی

ورق های رنگی به دلیل مقاومت بسیار بالایی که در برابر هرگونه خوردگی و پوسیدگی دارند و به دلیل تنوع بسیار بالایی که در رنگ دارند در صنایع بسیار زیادی دارای کاربرد هستند. از اینرو از این ورق ها در صنایع لوازم خانگی مانند تولید بدنه یخچال و فریزر به طور چشمگیری استفاده شده است. همچنین این نوع ورق در صنایع حمل و نقل و ساخت كانتينر ، سردخانه ها و كاروانهاي ثابت و متحرك بسیار پر کاربرد می باشد. از این ورق رنگی به دلیل مقاومت بسیار بالایی که دارد برای ساخت صنایع ساختمانی مانند سقف کاذب ، نماي داخلي و خارجي ساختمانها و سقف و بدنه انبارها و كارگاهها به طور قابل توجهی استفاده می شود. یکی از کاربردهای این نوع ورق استفاده از آن در صنایع فلزی مانند کابینت سازی، آبگرمکن، ماشين لباس شويي، تجهيزات اداري و اجاق گاز می باشد.

مراحل تولید ورق رنگی

ورق های گالوانیزه در حالت کلی برای تبدیل شدن به ورق رنگی در مرحله نخست باید با دقت خاصی چربی زدایی شوند به طوری که عاری از هرگونه مواد روغنی و قطعات ضایعاتی شوند. بعد از آن باید ورق ها به طور کامل شست و شو داده شوند تا کاملا تمیز شده و بعد از آن به روش هوادهی کاملا خشک شوند. بعد از انجام این مرحله ورق های رنگی باید کروماته و یا آستر زیر رنگ شوند. بعد از انجام این مراحل به دقت رنگ پاشی و سپس در کوره صنعتی حرارت داده شوند. پس از سرد شدن ورق ها رنگ های مورد نظر با توجه به کاربردی که این نوع ورق ها دارند رنگ آمیزی می شوند و سپس آنها را در کوره های صنعتی با یک دقت خاصی حرارت می دهند.

انواع ورق رنگی

از معروفترین ورق های رنگی می توان به ورق های تایل، دامپا، ورق کرکره، ورق شادولاین، ورق طرح ذوزنقه، طرح سفال پالرمو و طرح سفال ژنوا اشاره کرد.


تاریخ : 05 اردیبهشت 1398 - 19:37 | توسط : purya69 | بازدید : 516 | موضوع : وبلاگ | نظر بدهید



مشاوره، آموزش، طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی